Tuesday 28 April 2015

Vi står vid ett vägskäl

Det tycks finnas en uppfattning bland många inom politiken att "etablerade" partier måste möte högerpopulister halvvägs, för att om detta inte sker så kommer dom att växa sig starka.

Det är enligt mig en befängd analys. Om något, så rättfärdigar och normaliserar det deras politik. Det har redan skett i flera av våra grannländer och processen är långt gången även i Sverige.

Om det får fortgå utan motstånd så kommer den pågående processen att radikalt förändra vårt samhälle och vår demokrati till det sämre. I själva verket är vi i behov av den motsatta samhällsutvecklingen. Vi behöver ett varmare, humanare och öppnare samhälle. Därför har jag valt att engagera mig i Socialliberalerna. Jag vill att samhället ska utvecklas i positiv riktning och jag vill bidra med vad jag kan för att det ska ske.

Sverige och Europa står vid ett vägskäl och ingen kan undgå att välja vilken väg vi ska gå.

No comments:

Post a Comment